Wednesday, December 9, 2009

..::MENYINGKAP KEMBALI KENANGAN LALU::..

"Eh,g amik telor tu..kekgi kene bom.."
"Bakpe amik hok tu,yer jadi jalang balik kot.."
"G amik derah oo..kekgi komputer ambik kang.."

Begitulah celotehnya kami sekeluarga tika masa dahulu..Kalau tak silap time tu aku form 3 rasenyer.. Game emulator king memang menjadi kegemaran kami sekeluarga.. Time tu, semua adik-beradik aku main game nie..Game paling aku ingat adalah game super bomberman..dulu ada 2 siri super bomberman:

Super Bomberman 2

Super Bomberman 3

Dulu kan..memang best kitorang main game nie..rindu pulak rasa nak main..so,aku pun mencari laa game nie kat internet.. alangkah bagusnya aku jumpa game nie..sama tapi tak serupa.. Tajuk yang berlainan tapi jalan cerita yang sama..

nah..sama kan...time cuti nie aku pun isi laa masa aku dengan main game nie..hahaaa...malu pulak..kirenya,kembali pada zaman kanak-kanak laa..hehee..game dia memang sama..
Bile main game nie,punya laa senang..dulu bagai nak rak nak bunuh boss dia..sekarang,skali main da lawan boss da..hehee.. bukan game nie jer..banyak lagi game nyer..aku download game SEGA yang kat dalam ada lebih kurang 8++ games..so, aku leh laa lepaskan rindu aku kat game lame nie..

Antara games nyer yang aku suka main dulu2 adalah :
Dulu aku suka lawan dengan abang aku main game F1 Championship nie..cuba tengok gambar sebelah kiri tu..dulu aku main,bila langgar anak panah tu,terus jadi retired..tapi sekarang aku main,bila terlanggar arrow tu,xretired pun..aku musykil tul laa..hehee... time nie driver hebat yang ada ialah Jean Alesi Dan Mika Hakinen..

Game lain pulak adalah Street Fighter II
Game nie memang glamor sampai laa sekarang..cuma beza dia game sekarang lagi hebat kerana dia punya graphic tinggi..kalau yang nie,gambar pun petak2..hahaa.. tapi itu, bukanlah alasan untuk tidak mahu bermain..

Seterusnya,game Power Rangers..
Power rangers..game yang sememangnya disukai oleh budak lelaki kecik.. tapi,zaman sekarang pun still ada lagi budak besar minat main Power Rangers nie kan..jangan nak malu laa..mengaku jer..hehee...

0 comments:

Post a Comment