Saturday, June 26, 2010

..::SOFTWARE DOWNLOADER TERBAIK::..




Perlawanan yang hambar..antara Brazil dengan Portugal tadi..hmm.. membazir je aku tengok.. hahaa... ok..dah2!! stop!! IDM....tau tak aper tu..IDM nie adalah singkatan bagi Internet Download Manager..benda nie nak bagi kita download data lagi laju...bagi aku, IDM nie adalah downloader accelerator terbaik bagi aku..ia ada dua version..satu versi biasa iaitu pakai installer..satu lagi versi portable..

Tau tak portable tu aper? portable nie macam kita boleh bawa ia kemana-mana dengan menggunakan pendrive..sebagai contoh,aku letakkan software IDM portable nie kat dalam pendrive aku..time aku pegi cybercafe, aku ada nak download file size 100MB..so,aku cucukkan pendrive nie pada PC kat cybercafe tu,then aku double klik pada Portable IDM nie..dan boleh guna da macam installer tu..kalau pakai IDM laju skit..tak laa lama sangat kita menunggu nak habiskan masa download tu kan..takkan laa nak pakai Google accelerator kot ataupun Mozilla accelerator...berjanggut laa menunggunya..

Yang bestnya IDM nie,kita leh pause file yang kita download tu..sebagai contoh,file tu bersize 1.4GB..file tu sekarang tengah donwload sampai 800MB..tinggal 600MB lagi..nak teruskan macam tak dapat sebab PC/laptop da berasap panas da nie..so, korang ley tekan PAUSE pada IDM tu..dan sambung balik pada bila-bila masa yang anda suka..tapi ingat,ia hanya untuk link yang dapat pause time download sahaja..nak tau macam mana caranya? tengok pada RESUME CAPABILITY..kalau YES,dapat PAUSE laa tu,dan resume balik bila-bila masa korang suka..kalau NO,korang tunggu laa sampai siap..hahaa...


Ok laa..aku malas nak cerita panjang lagi..korang amik laa software nie k..sharing is caring~~ hihiii...

Password : elairvent

Password : elairvent

Selamat mendownload...~~~~

0 comments:

Post a Comment